واکنش منتقدان به فیلم Aladdin – علاءالدین

0

فیلم Aladdin – علاءالدین به کارگردانی گای ریچی که جدیدترین بازسازی لایو اکشن دیزنی محسوب می‌شود، اخیراً برای منتقدان به نمایش درآمده اما همان‌طور که انتظار می‌رفت اغلب، نقدهای متوسطی دریافت کرده است. در ادامه همراه ما باشید، تا به نظر و واکنش منتقدان نسبت به این فیلم نگاهی داشته باشیم.

 

محل تبلیغات شما

محل تبلیغات شما

نام فیلم: Aladdin 2019 – علاءالدین

کارگردان: گای ریچی

نویسندگان: جان آگوست، گای ریچی

بازیگران: ویل اسمیت، مینا مسعود، نائومی اسکات، نسیم پدراد، مروان کنزاری.

رده سنی: PG-13

فیلم Aladdin که در لیست بهترین فیلم های سال ۲۰۱۹ قرار گرفته، در زمان تهیه این مقاله، نمره متاکریتیک ۵۴ را کسب کرده است که متوسط به شمار می‌رود اما به معنای بد بودن اثر نیست. چراکه فیلم فقط دو نقد کاملاً منفی در متاکریتیک به دست آورده و اکثر منتقدان به آن نمرات متوسط و رو به مثبتی داده‌اند. همچنین میانگین نمره منتقدان در راتن تومیتوز تا این لحظه، ۵۹% است. این فیلم، بر اساس داستان انیمیشن علاءالدین محصول سال ۱۹۹۲ ساخته شده است که در آن می‌توان چند آهنگ معروف از جمله A Whole New World (دنیایی کاملاً جدید) و Prince Ali (شاهزاده علی) را گوش کرد. در ادامه با ما باشید، تا ببینیم این دنیای جدید دیزنی، چگونه فیلمی است.

فیلم سینمایی Aladdin 2019

 

برایان ترویت از USA Today (یو‌اس‌ای تودی) – نمره ۷۵ از ۱۰۰

ترانه‌های خاطره‌انگیزی بازگشته‌اند (با برخی اضافات)، این فیلم پر از صحنه‌های زرق‌وبرق‌دار و  سکانس‌های رقص‌ بزرگ است و طراحی تولید باشکوهی دارد، اما قطعاً نسبت به نسخه انیمیشنی سال ۱۹۹۲، داستان بزرگ‌سالانه‌تری محسوب می‌شود.

 

پیتر دبرو از Variety (ورایتی) – نمره ۷۰ از ۱۰۰

خیلی عالی است که دوباره ویل اسمیت را در نقشی کمدی می‌بینیم، و اینکه تیم تولید جنی (غول چراغ) جدید را بر اساس شخصیت این ستاره‌ی سینما طراحی کرده، حرکت هوشمندانه‌ای است. چراکه اسمیت در اینجا نقش‌آفرینی رابین ویلیامز در انیمیشن را تقلید نکرده است، حتی زمانی که دیالوگ‌هایش را مستقیماً از فیلم اصلی می‌گوید. پرسونای اسمیت در این غول آبی‌رنگی که با CG ساخته شده، قابل تشخیص است.

فیلم علاءالدین

راجر مور از Movie Nation (مووی نیشن) – نمره ۶۳ از ۱۰۰

دو بازیگر اصلی در نقش‌های عاشقانه، شما را درگیر خود می‌کنند و قادر به آواز خواندن هستند، که البته عملکرد یکی از آن‌ها بسیار بهتر از دیگری است. پروداکشن فیلم غافلگیرکننده است و از نظر بصری، بیشتر هندی است نه عربی. کار گای ریچی گاهی سرآسیمه به نظر می‌رسد و کمی سرگرم‌کننده.

 

مایکل اُسولیوان از Washington Post (واشینگتن پست) – نمره ۶۳ از ۱۰۰

این فیلم رنگارنگ و زیبا است، اسمیت نیز رویکرد متفاوت و جالبی نسبت به شخصیت جنی دارد اما در همین حال، روحِ عملکرد فوق‌العاده‌ی ویلیامز در این نقش را گرامی می‌دارد.

 

کریس نشواتی از Entertainment Weekly (اینترتیمنت ویکلی) – نمره ۵۸ از ۱۰۰

رسماً وارد دوران بازگشت‌های مشکل‌دار شده‌ایم. این موضوع به یک امر طبیعی تبدیل شده است. آنچه قدیمی بود، حالا نو شده اما نه به آن خوبی که در خاطر داشتیم. فیلم Aladdin خوب است، اما دلیلی واقعی به جز سرمایه‌داری برای آن وجود ندارد. بنابراین یک دنیای کاملاً جدید، نیست.

 

کندرا جیمز از The Verge (ورج) – نمره ۴۸ از ۱۰۰

فیلم‌سازان چندان تمایلی به توسعه این شخصیت‌ها و تبدیل کردنشان به چیزی فراتر از شخصیت‌های دو بعدی یا حتی تکیه کردن به سبک پرجنب و جوش فیلم‌های گای ریچی که آن را متمایز می‌کند، نداشته‌اند. در نتیجه، به نظر می‌رسد تمام تلاش‌ها حسی ناتمام و تکمیل‌نشده دارند.

توجه: کپی‌برداری و هرگونه استفاده از مطالب، فقط در صورت ذکر نام و لینک مطلب مجاز است. در غیر این صورت شامل پیگرد قانونی می‌شود
منبع Metacritic
مطالب مرتبط

بخش دیدگاه‌ها

avatar